ETKİNLİK-2
Sorumluluklarımız
Amaç : Öğrencilerin sorumluluk duygularını geliştirmelerine yardımcı olmak.
Düzey : 1-2-3-4. sınıf
Süre : 40 dakika
Uygulama :
Tahtaya “SORUMLULUK” kelimesi büyük harfle yazın ve kelimenin anlamı öğrencilerle tartışın. Form-1’i öğrencilere dağıtın ve doldurmaları isteyin. Gönüllü öğrencilerin cevaplarını sınıfla paylaşmaları isteyin. Aşağıdaki soruları sınıfa yönelterek grup etkileşimini başlatın.
Etkileşim soruları:
1- Belirttiğiniz sorumluluklarınız arasında ne gibi benzerlikler ve farklılıklar var?
2- Sorumluluklarınız arasında yerine getirmedikleriniz var mı? Hangileri? Niçin?
3- Sorumluluklarınızı yerine getirmediğinizde ne gibi sonuçlarla karşılaşıyorsunuz?
4- Sorumluluklarını yerine getirmeyen tanıdıklarınız arsa onlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Sorumluluklarınızı yerine getirmediğinizde başkaları sizin hakkınızda neler düşünülebilir?
FORM–1
Hepimizin yerine getirmesi gereken bazı sorumlulukları vardır. Şimdi sorumluluklarınızın neler olduğunu düşünün ve aşağıdaki ilgili bölümlere bunlardan beşer tanesini söyleyin.
EVDEKİ SORUMLULUKLARIM:
1 ……………………………………………………………………………………
2 ……………………………………………………………………………………
3 ……………………………………………………………………………………
4 ……………………………………………………………………………………
5 ……………………………………………………………………………………
OKULDAKİ SORUMLULUKLARIM:
1 ……………………………………………………………………………………
2 ……………………………………………………………………………………
3 ……………………………………………………………………………………
4 ……………………………………………………………………………………
5 ……………………………………………………………………………………
SOKAKTAKİ SORUMLULUKLARIM:
1 ……………………………………………………………………………………
2 ……………………………………………………………………………………
3 ……………………………………………………………………………………
4 ……………………………………………………………………………………
5 ……………………………………………………………………………………