T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ISPARTA / MERKEZ - Hafız İbrahim Demiralay İlkokulu

Doğru Söylemek

Amaç              : Doğru söylemeyi ve dürüst davranmayı teşvik etmek.

Düzey             : İlkokul

Materyal        : Kâğıt, Kalem,   Çalışma Kağıdı (ek-1)

Süre                : 40 dak.

Uygulama      :

 

  1. a.      Sorular:
    1. Dürüstlüğe değer verilir mi?
    2. Dürüst olmayan insan yalanı ortaya çıkınca neler hisseder?
    3. Dürüst olmanın sonuçları nelerdir?

 

  1. b.      Öykü:

 

Padişahın Sütçüleri

            “İstanbul’da sütçülük yapan herkes bu gece sarayın bahçesindeki havuza bir kova süt getirip boşaltacak.” Bütün sütçüler bir telaşla akşam sarayın bahçesine süt taşımaya başladı sütçülerden biri, yaşlı ama dürüst olmayan Tali amcaydı. Tali amca o kadar sütün içinde bir kova suyu kim ayırt edebilir ki diye düşündü. Saraya süt yerine bir kova su götürdü. Sabah olmuş bütün sütçüler sarayın kapısının önünde toplanmıştı. Nihayet padişah havuzun başına gelince tüm sütçüleri de havuzun başına aldılar. Bir gariplik vardı. Herkes Tali amca gibi düşünmüş olacak ki havuz süt yerine tamamen su ile doluydu.

  1. Sizce sütçüler bu durumu nasıl açıklamışlardır?
  2. Padişah ne düşünmüş olabilir?

 

  1. c.       Nasıl Dürüst Olunur Çalışması:

 

Yönerge: gerçeği söylemek yerine yalanı sürdürmek insanın ne kadar enerjisini harcar?

 

Uygulama: öğrenciler yukarıdaki soru ile ilgili olarak düşüncelerini dile getirirler.

 

Öğrencileri konuştururken çok alıcı yorumlar alırsanız bunları tahtaya yazalım. Bu onları daha da cesaretlendirecektir. Konuyu bitirirken “yalanı sürdürmek yerine gerçeği söylemek bir anlık cesaret ister” “dürüst olduğumda, içim her zaman rahattır.” Cümleleri ile sizin ekleyebileceğiniz cümleleri sloganlaştıralım.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.12.2015 - Güncelleme: 30.11.2021 11:06 - Görüntülenme: 1577
  Beğen | 0  kişi beğendi