ETKİNLİK-5
Mektup Yaz
Amaç: Sorumluluk davranışları ile ilgili bilinç geliştirme
Süre: 40 Dakika:
Materyal: Mektup yaz Ek-1/kalem
Düzey: 1-2-3-4. sınıf
UYGULAMA: •
Sorumluluklarla ilgili davranış örneklerini içeren Mektup Yaz Ek–1 çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtın.
• Öğrencilere ‘’ Bu mektupta sorumluluk kavramlarıyla ilgili alt kavramların geçtiği bölümler boş bırakılmıştır. Bu boşluklara uygun kelimeli yerleştirin’’ deyin.
• Tamamlanan mektuplar sınıfta okunabilir. Farklı mektup alternatifleri oluşturulabilir. Farklı konularla ilgili seçenekler düzenlenebilir.
Etkinlik–1 tamamlandıktan sonra öğretmen konuyu bütüncül şekilde toparlayarak özetler. Öğrencilere ‘’ sorumluluk sahibi bir insan olarak bizlerin görevleri neler’’ diye soru yöneltin. Aldığınız cevapları tahtaya yazın. Öğrencilere de defterlerine yazmalarını isteyin. Öğretmen gerekirse örneklendirebilir.
Örneklerin altına adınızı soyadınızı yazın ve imzalayın. Öğrencilere de defterlerine adlarını yazmalarını ve imza atmalarını söyleyin. Bunun bir sözleşme olduğunu, bu sorumluluklara uyacaklarına inandığınızı söyleyin.
Bu sözleşmeyi odaların görünen yere asmalarını tembihleyin. Teşekkür ederek oturumu sonlandırın.
Ek-1
MEKTUP YAZ
Sevgili …………………………
Bu sabah sen yoktun; ama ben yine o dar sokaktan geçerken eve gittim. Bizim okulun karşısındaki ağaçta kuş yuvası vardı ya. Geçen gün yuvadan küçücük bir kuş düşmüştü. Uçamadığı için korkmuştu ve titriyordu. Aldım kuşu yuvasına koydum. Korktum ama bunu yapmadan oradan gidemezdim. Çünkü bu benim canlılara karşı bir……………………………………………………….Köşeyi dönerken yaşlı bir adamın elindeki eşyaları taşırken hayli zorlandığını fark ettim. Yolumun zaten üzerinde olan Talas hana kadar eşyalarını taşımasına yardım ettim. Bu ………………………………………bir davranış olacak ki; kendimi çok mutlu hissettim. Etrafımı gözlemeye karar verdim. Neden mi? Düşünsene ben herkese iyilik yapabilen …………………………… biriyim ……………………….. davranışımın etrafıma karşı duyarlılığımı arttırdığını düşünüyorum. Evet ben ………………………………………………………………………………………….biriyim aslında . Düşündüm de annemin işi olduğunda kardeşime bakmak benim ………………………………………….. olmalı. Çünkü ben ondan büyüğüm ve onunla ilgilenebilirim. Bazen annem öyle çok yoruluyor ki; onun için bir şeyler yapmak istiyorum. Bir çocuğun annesine karşı …………………………………… neler olmalı , diye düşünüyorum. Evde ona yardım edebilirim. Mesela çöpü dışarıya çıkarabilir , çiçekleri sulayabilir ,……………………….., ekmek alabilirim. İşte o zaman bana gerçekten ………………………………………………………….. ………………….. bir çocuk denebilir. Öyle değil mi?
Geçen yıl sınıfımızdaki Anıl’ı hatırlıyor musun? Öğretmenimiz derste sorumlu olduğumuz davranışları sayın dediğinde nasıl da heyecanla ‘’Caretta Cerattalar’’ demişti. Herkes de gülmüştü. Oysa öğretmenimiz Anıl’ı övmüş , hayvanlara ve doğaya karşı ………………………………………………………..dan dolayı teşekkür etmişti. Nereden mi çıktı Anıl .Onu gördüm geçen gün. Bir derneğe üye olmuş. Gönüllü olarak yoksul aileler için yardım toplayıp dağıtıyorlarmış. Anıl için bir olumlu duygu daha belirdi içimde. Anıl ……………………………………………… ……………………………………………. biri.
Sence de öyle değil mi?
İnsanın görevlerini bilmesi ne güzel. Hadi birlikte bir öğrenci olarak ……………………. Düşünelim. Ben düşündüklerimi yazıyorum Sende düşündüklerini ekleyebilirsin. Buluştuğumuzda konuşuruz.
Seninle görüşmek için sabırsızlanıyorum.
Arkadaşın………………………..