Öğretmen , sınıfta hoşgörülü insan nasıl olur ? Hoşgörülü insan nasıl olmaz ? diye iki soru sorar.Buna göre her öğrencinin fikirleri alınarak hoşgörülü bir insanın nasıl olacağı ve olmayacağına dair maddelerin olduğu birer liste yapılır .
Örneğin ; Hoşgörülü insan;
Anlayışlı olur.
Sabırlı olur.
Affedici olur.
Hoşgörüsüz insan:
İnsanların kusurlarını yüzlerini vurur.
İnsanlarla alay eder.
Kibirli olur.
Gibi maddeler çoğaltılarak iki liste yapılır ve sınıfa asılır.
Ardından sınıfa getirilen kartonlar ile her öğrenci onar adet “Hoşgörü Elçisi” kartı yapar.Öğrenciler kartları istedikleri gibi süsleyebilirler.
3 gün boyunca öğrenciler çevresinde arkadaşlarının , öğretmenlerinin , anne babalarının , kardeşlerinin ve tanıdıklarının hoşgörülü olmaya örnek olabilecek davranışlarını gözlemler.
Hoşgörülü olduğunu düşündüğü her kişiye hoşgörü elçisi kartını verir. Ve hoşgörüye örnek olduğuna karar verdiği durumu da bir kağıda yazar. Bir hafta boyunca hangi öğrenci daha fazla hoşgörü elçisi bulabilirse haftanın “Hoşgörü Avcısı “ seçilir .